MOTOR IC GUCU Silindirlere girmiş olan karışımın yanması ile meydana gelen ısı enerjisinin mekanik enerjiye dönüşmesi, motorun silindirleri içinde olmaktadır. Motorun silindirleri içinden veya piston üzerinden alınan güce iç (indike güç) denir.
Pistonlar motorun kalbi sayılır, pistonun en temel fonksiyonu yanma enerjisini mekanik enerjiye dönüştürmektir. Piston yanma çemberinin alt yarım kısmını oluşturur ve yanmanın gücünü biyel koluna bağlı pimi ile krank’a iletir.
SUPAP Açılıp kapanmak suretiyle bir sıvının, gaz veya buharın akışına müsaade eden veya akışını durduran motor parçasıdır .
KAM MILI (eksantrik mili) Bir dişli veya zincir yardımıyla krank milinden haraket alır ve supaplara iletir.
KRANK MILI Biyellerin bağlanması için kollu yapılarak, biyellerin doğrusal hareketini dairesel harekete çeviren bir mildir.
MANIFOLD Üzerinde çeşitli açıklıklar bulunan kapalı bir boru ya da kanal sistemi. ikiye ayrılır: EMME MANIFOLDU Karbüratörden motorun silindirlerine karışım akımını sağlayan, bir seri borudan yapılmış motor parçasıdır.
EGZOZ MANIFOLDU Motor silindirlerinde yanmış olan gazların dışarı atılmasını sağlayan, bir seri borudan yapılmış motor parçasıdır.
VOLAN
Krank miline bağlanan madeni bir tekerlektir. Aynı zamanda kavramaya yataklık eder ve ilk hareketi vermeye yarayan volan dişlisini de üzerinde taşır.
SILINDIR KAPAGI Silindirlerin üstünü örter bir parçadır. Silindir kapağında su ceketleri ve 1 tipi motor kapaklarında ayrıca supablarda bulunur.
KARTER Motorun alt tarafına bağlanan ve genellikle çelik saçtan yapılmış bir parçadır.Krank muhafazasının altını kapatır ve yağa depoluk eder.
KARBURATOR Yakıt sisteminde hava ile benzini, motorun ihtiyacına göre muhtelif oranlarda karıştıran ve benzini atomize eden bir düzendir.
SILINDIR BLOKU Motorun esas gövdesidir, içine ve dışına diğer motor parçaları takılır. Motorun silindirleri ve krank muhafazasının üst kısmı, silindir blokunda bulunur.
SEGMANLAR Segmanlar pistondaki segman yuvalarına takılır.Segmanlar iki çeşittir. Kompresyon segmanları,yanma odasındaki kompresyonun kaçmasını önler ve yağ semanları da silindir duvarlarındaki fazla yağı sıyırarak yanma odasına çıkıp yanmasını önler.