Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Az yakıtla nasıl çok yol gidilir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
zorhan05
Aktif Uye
Aktif Uye
zorhan05


Az yakıtla nasıl çok yol gidilir? Ytbtwzh9q9
<b>Cinsiyet</b> Cinsiyet : Erkek
<b>Mesaj Sayısı</b> Mesaj Sayısı : 150
<b>Deneyim</b> Deneyim : 520852
<b>Rep Puanı</b> Rep Puanı : 500
<b>Kayıt tarihi</b> Kayıt tarihi : 08/02/10
Az yakıtla nasıl çok yol gidilir? Wfod7dlpq8
Az yakıtla nasıl çok yol gidilir? Empty
MesajKonu: Az yakıtla nasıl çok yol gidilir?   Az yakıtla nasıl çok yol gidilir? Icon_minitimePaz Mart 14, 2010 6:53 pm

Az yakıtla nasıl çok yol gidilir? Acorsabenzinazcok8000sv

Geçtiğimiz yıl ülkemizdeki akaryakıt fiyatları bir
önceki yıla göre yüzde 15’lere varan oranda artış gösterdi. Portreye
yakıt türleri açısından ayrıntılı bakarsak; geçtiğimiz yılın ilk
aylarında 2.34 YTL’ye satılan 95 oktanlık kurşunsuz benzin bir yıl
aradan sonra yüzde 13’lük bir artışla 2.65 YTL’ye satılmaya başlandı.
Çoğu kişinin akaryakıt zamlarıyla mücadele etmek için tercih ettiği
motorindeki senaryoysa daha üzücü. Buna göre Ocak 2005’te litresi 1.87
YTL’ye satılan motorin Ocak 2006’da 2.18 YTL’lik bir fiyat etiketi taşır
hale geldi. Bu rakamlar hangi yakıt türü seçilirse seçilsin artış
düzeyinin enflasyona oranla bir hayli yüksek kaldığını gözler önüne
seriyor. Sizler için daha az yakıt tüketmenin yollarını araştırdık.
Önerilerimize kulak vererek zamlardan minimum düzeyde etkileneceğinize
inanıyoruz.

Gaz pedalıyla dost olun!
Halk arasında ağızdan
ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın
altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz
pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının
sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan
hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz
enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer
çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza
basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş
inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa
atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder.
Ayrıca motor kompresyonu ortadan kalkacağından otomobili durdurmak
güçleşir. Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığı için
yapılacak yakıt tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya
kalabilirsiniz.
Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste
tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak
daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı
gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt
tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç
80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir.
Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az
yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya
çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha
çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun
tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.

Rölantide
ısıtmayın!
Motoru rölantide ısıtmak yakıt tüketimini artırır. Motoru
çalıştırıp hemen yola çıktığınızda yaptığınız birinci kilometre sonunda
otomobilin yaktığı yakıt üç dakika rölantide çalışarak yaktığı kadardır.
Yapılan
bir teste göre 1.6 litrelik motor taşıyan kompakt sınıftaki bir
otomobil 0 (sıfır) derece hava sıcaklığında marşa basıldığı andan
10’uncu kilometrenin sonuna kadar yaklaşık 4 litre yakıt tüketiyor.
Motor normal çalışma sıcaklığına dört kilometre yol katedildikten sonra
ulaşıyor ve tüketim fabrika verilerine yakın hale geliyor. Bu nedenle
özellikle soğuk havalarda kısa mesafelerde otomobil kullanmak yerine
yürümeyi tercih edin.

Doğru viteste ilerleyin!
Birinci vites
otomobile hareket vermek için tasarlanmıştır. Uzun süre bu viteste
gidilirse yakıt tüketimi anormal miktara yükselir. Vites değiştirirken
motorun üst devirlere çıkarmaktan kaçının. Her motorun maksimum devir
sayısı ve en verimli çalıştığı devir aralığı vardır. Bu devir
otomobilden otomobile değiştiği için teknik verilerine bakarak ya da
servislere danışılarak öğrenilebilir. Teknik verilerde "maksimum tork"
adı altında görülen değer genellikle motorun en verimli çalıştığı ve az
yakıt tükettiği devirdir. Otomobilden otomobile değişmekle birlikte
genellikle 2000-4500 d/d aralığında olan maksimum tork devrinde kalacak
biçimde vitesler değiştirildiğinde yakıt tüketimi önemli ölçüde
azalacaktır.
Ancak hiç bir zaman fabrika verisi olarak açıklanan
yakıt tüketimine ulaşmayı hayal etmeyin. Çünkü bu veriler 90 km/s hızda,
rüzgarsız ortamlarda tespit edilen verilerdir.
Otomobili yol ve
trafik koşullarına uygun kullanın. Ne kadar kararlı ve sakin otomobil
kullanırsanız o kadar az benzin tüketirsiniz ve otomobiliniz de o kadar
az yıpranır. Otomobili akan trafiğin hızına uygun kullanın. Aksi
kullanım sürücünün ani frenaj ve ani hızlanmalara ihtiyaç duymasından
ötürü yakıt tüketimini artırır. Önünüzdeki araçla yeterli takip mesafesi
bırakın. Sık sık şerit ve hız değiştirmekten kaçının. Yavaşlamak
gerektiğinde, örneğin kırmızı ışığa yaklaşırken hızı koruyup ani frenle
durmak yerine ayağınızı gazdan çekerek otomobili motor kompresyonuyla
yavaşlatıp hafif frenle durmak yüzde 15-20 oranında daha az benzin
tüketmenizi sağlar.

Otomobilinizi hafifletin
Otomobilinizin
üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km mesafede 2 litre,
boş portbagajsa otomobilin aerodinamik yapısını olumsuz etkileyeceğinden
yakıt tüketimini ortalama 0.5 litre artırır. Hız büyüdükçe hava direnci
o oranda artacağı için portbagaj kullanıldığında yavaş gitmek göreceli
olarak yakıt tasarrufu sağlayabilir. Otomobile fazladan takılan aynalar,
süsler, o otomobil için özel olarak üretilmemiş spoylerler ve benzeri
hava tutucu herşey aracın aerodinamik yapısını etkileyerek yakıt
tüketimini artırır. Açık camlarla yolculuk yapmaksa neredeyse otomobilin
iç mekanının bir paraşüt görevi görmesine sebep olur. Açık camlar şehir
içi ya da şehir dışı yolculuklarda yakıt tüketimini 100 km'de en az 0.3
litre artırır; ancak camları kapatıp, varsa klimayı açmak da çözüm
değildir; çünkü klima havanın sıcaklığına ve kullanılan kapasiteye göre
yakıt tüketiminin 0.5-1 litre arasında artmasına neden olur. Unutmadan
otomobilinde gereksiz yük bulundurmayın. Otomobilde bulunan her türlü
ağırlık yakıt tüketimini olumsuz yönde etkiler. Tüketim artışı motor
gücü düşük olan araçlarda daha belirginleşir. Standart bir otomobilde
her 100 kg fazlalık için 100 km'de 1 litre tüketim hesaplanabilir. Bu
nedenle otomobilde taşınan gereksiz eşyaları boşaltmakta yarar var.

10
ipucu
1- Aşırı hız yapmayın, yüksek devirlerde otomobil kullanmayın.
2-
Ani kalkıştan ve frenden kaçının.
3- Yokuş aşağı inerken gazdan
ayağınız çekin; vitesi boş atmayın, kontağı kapatmayın
4- Fazla
ağırlıklardan kurtulun.
5- Aerodinamik yapıyı bozan eklentileri
sökün.
6- Hava filtresini sık sık değiştirin.
7- Lastiklerinizi
sık sık kontrol edin, hava basınçlarını fabrika verilerinde tutun.
8-
Hız sabitleme sistemini sadece düz yollarda kullanın.
9- Uzun süre
hareketsiz duracaksanız motoru kapatın, rölantide çalıştırmayın
10-
Yaz aylarında klimayı ihtiyaç duydukça kullanın. Yolculuk boyunca
sürekli açık tutmayın.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Az yakıtla nasıl çok yol gidilir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Teknik Bilgiler :: Otomobil-
Buraya geçin: